torsdag 15. mars 2012

En frisk bløtekake!!!

Min mann (som er veldig glad i kake) har lenge etterlyst en frisk type bløtekake!
En litt sånn variant som feks kan være god i sommervarme, et godt alternativ til den tradisjonelle jordbær, valnøtter, kremfløte og vaniljekrem typen!

Så da heiv jeg meg rundt og snekra sammen en fantastisk frisk kombinasjon!

Bløtekake fylt med sitronformasj, bringebær syltertøy, kremfløte og friske bringebær! JUMMY!

Først et lag med sitronformasj


Så et lag med bringebær syltertøy



Så et lag med kremfløte



Så et nytt lag med sitron formasj + friske bringebær



Og til slutt et lag bringebær syltertøy



Så er det bare å smøre opp hele kaka med kremfløte - og den er klar til å trekkes med marsipanlokk!



Smaken av det syrlige fyllet, kombinert med deilig krem og søt marsipan er absolutt å annbefale!

Klem fra Anette!!!

6 kommentarer:

  1. Jeg har et problem når de gjelder å sette marsipan over kremfløten. Marsipanen glir rett og slett av.. Hva skal jeg gjøre da?

    SvarSlett
  2. Du må aldri ha sukker/melis o.l i kremfløten. Det reagerer med marsipan og får marsipanen til å "smelte" eller renne av som du sier!

    En annen ting som også er viktig å huske er at kakefyllet (syltertøy, bær, vaniljekrem o.l) ikke må komme i kontakt med marsipanen. Dette vil også føre til at den smelter.

    Pass derfor godt på at hele kaken er dekket med kremfløte og at ingenting av kaken syntes gjennom!

    SvarSlett
  3. Supert! Tusen takk for tipset. Herlig at du har startet en blogg der du legger ut tips og oppskrifter,følger deg både her og på Facebook! Skal huske på dette neste gang jeg lager bløtkake :-)

    SvarSlett
  4. Så gøy å høre da Dzana ;0) Alltid gøy når noen følger med på det man gjør!

    Fortell meg gjerne hvordan det går neste gang du prøver deg på bløtekake da - om lokket holder seg på plass ;0)

    SvarSlett
  5. Så gøy med en ny vri på den tradisjonelle bløtkaka!
    Dette må prøves ved neste anledning :D

    SvarSlett
  6. Hei ��. Denne må jeg prøve. Har du bare delt bløtkakebunnen �� i to? Du har ikke tre lag ��? PS. Har akkurat laget oreodesserten din for første gang i dag (ikke smakt på den enda) ��

    SvarSlett