fredag 29. mars 2013

Fargede egg til påskefrokosten!

GOD PÅSKE ALLE SAMMEN!!!

Håper dere bare nyter påsken i år - det gjør hvertfall jeg :) Med deilig sol hver eneste dag så blir det liksom litt ekstra påske <3

Over til dagens innlegg! Ønsker du å overraske familien, påskegjester eller rett og slett bare deg selv med nydelige pastellfargede egg til påskefrokosten imorra???
Det er veldig lett, og utrolig dekorativt!

Først koker du eggene på vanelig måte!


Og imens de koker så gjør du klar glass med vann som du tilsetter ønskede farger oppi!
Du kan bruke vanelig konditorfarger fra butikken eller feks Wilton pastafarger som du kjøper der hvor du handler annet kakeutstyr (eller Jernia feks)



Jeg valgte rød, lilla, blå, grønn, gul og rosa! Når eggene er ferdig koke så legger du de rett oppi det fargede vannet! Jo lengere de ligger jo mere fagre får dem! Jeg ville oppnå myke pastell farger og tok dermed ikke så mye farge oppi vannet, og lot dem ligge i ca 10 minutter!




Når du har oppnådd ønsket farge så fisker du dem opp av koppen med en gaffel og lar dem ligge å tørke på et kjøkken parir til de er tørre og fargen er festet!



Så er det bare å servere dem og la alle bli imponerte! Barna mine syntes dessuten det er fantastisk gøy å spise fargede egg, og kunne velge farge selv. Så det er et lurt triks for å få barna med ved bordet på påskefrokosten :)




 
Så håper jeg dere alle nyter de siste dagene som er igjen av påsken!
 
Klem fra Anette!

1 kommentar:

  1. Så utrolig delikat det så ut :-)Elsker pastellfargene!!
    Gunn

    SvarSlett