mandag 10. desember 2012

Sarah Bernhard kaker!

Hei igjen, og en riktig god førjulstid til dere alle <3

Nå håper jeg dere alle koser dere og virkelig nyter førjulstiden med baking og andre koselige aktiviteter!

Personlig så syntes jeg at Sarah Bernhard kaker passer utmerket til jul.
La ut noen bilder på Facebook siden min av de jeg lagde til min søster, og fikk mange henvendelser på at dere ønsket oppskrift! Så her kommer den :)

Det er litt mye jobb og endel mas å lage disse, men når de er ferdige så er det verdt det!



Bunnen på disse er jo kransekake, og de lager du slik:

Ingredienser

200 g mandler (males fint)
3,5 dl melis
2 eggehviter

Bland melis og malte mandler. Pisk eggehvitene stive og bland massen sammen.
Sprøytes med stor tupp eller settes med teskje på bakepapir. Stekes på 180 grader i ca 8-10 min.

Mens de små bunnene avkjøles så kan du lage fyllet!

Ingredisenser:

150g smør
1,5 dl melis
2 eggeplommer
3 ts kakao
2 ss vann

Alt piskes luftig i kjøkkenmaskinen! Sprøyt sjokoladekremen på de avkjølte kransekake bitene (eller legg på med teskje om du vil) Så dettes det kaldt til kremen har satt seg.

Mens du venter på det kan du lage sjokolade trekket.

Da smelter du 200 gram kokesjokolade/lys kokesjokolade eller melkesjokolade (alt etter hva du foretrekker) og 5 ss med delfiafett.

Så dypper du kakene i sjokoladeblandingen (pass på å dekke all sjokoladekremen med sjokoladetrekk! Sett dem raskt inn i kjøleskapet igjen!

Når trekket da har stivnet er det bare å NYYYYTE dem :)



Disse kakene passer utmerket til å fryse og tines raskt opp om du får uventede gjester i julen!

BON APETITT!

Juleklem fra Anette!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar