fredag 20. desember 2013

Juleinnlegg i avisa :)

Hei og hopp dere :)
 
I dag er vi enda en dag nærmere julaften (hurra) og jeg gleder meg like mye som barna.
Så i dag har jeg bakt kransekake stenger med sjokoladedekor, fordi min svoger er så glad i kransekake, så da blir nok han glad på julaften!
 
Vi var så heldige å fikk muligheten til å være med i et julekake innlegg i "God Helg" magasinet som fulgte med avisa Fedrelandsvennen lørdag 14 desember 2013.
Og for de av dere som ikke har sett det, så tenkte jeg å lage et lite innlegg her så dere kan se hvor fint det ble. Alle tre jentene mine og min mann var med på dette (selv om min minste snuppe desverre ikke ble avbildet i innlegget)
 
Her er bildene som ble brukt:
 
Dette er framsiden på magasinet, og her er min mellomste datter Milla (3) avbildet mens hun ivrig dekorerer sin pepperkake ku :)


Her er noen av sortene jeg har bakt til jul avbildet:

 
Min mann Kjetil, min eldste datter Lenneah (5) og min mellomste datter Milla (3) koser seg.

 
Her legger jeg frem kakene på fat mens min mellomste datter Milla (3) er ivrig tilskuer.

 
Her er jeg i gang med å lage deigen til Sugar Cookies.


Noen av oppskriftene på det jeg har bakt:

 
her er det Sugar Cookies som blir stukket ut og lagt klare på brett til steking:


Og her er meg igjen :)
 
Det var veldig moro å få være med på å lage denne reportasjen, og jentene mine snakker fremdeles om hvor gøy de syntes det var å dekorere pepperkake hus mens mannen tok bilder av dem.
 
FANTASTISKE Dr.Oetker (trykk her for å se utvalget dems) var så utrolig snille at de sponset all kakepynten til denne reportasjen.
Så TUUUUUSEN TAKK til dere, for alle de flotte tingene vi fikk.
 
 
De tubene med "ferdig til bruk" melis glasur var bare utrolig geniale i bruk.
Ungene kunne bruke dem selv uten at det ble noe gris og klass, fargene var fine, og det smakte godt.
 
Og den vaniljestang twisteren brukte jeg som smaks tilsetning oppi sugar cookies'ene og den var jo også helt fantastisk. Ekte vaniljestang fremfor konsentrat kan jo ikke sammenlignes.
 
Og eller som dere ser så fører de jo strø og perler i alle former, farger og smaker.
Muffinsformer og en kjempe fin sukkerpasta fikk vi også.

 
Tror de to eldste jentene mine spiste en halv eske med kakestrø hver under dekoreringen :)
 
Og ellers så er det litt bilder her av de kakene jeg lagde:
 

Sugar Cookies formet som Rudolf
 

 
Suugar Cookies formet som krist torn.


 
Sugar Cookies formet som julesløyfer med glitter.


 
Sugar Cookies formet som juletrær med julekuler på:


Geniale sukkerperler fra Dr.Oetker som er myke i konsistensen.
 

 
Sugar Cookies formet som Candy Canes.


 
Sugar Cookies formet som snøfnugg med glitter:



Kjipt at ikke glitter effekten kommer frem på bildet slik som det ser ut "live" Fordi det er virkelig flott å se på når de ligger på fatet og glitrer :)
 

 
Her har min eldste datter laget en kjempe søt julekrukke til mine konfekter.
Den er fylt opp med Peanut Butter Cups - nam :)

 
Og de ble dekortert med vinter tema:

 
Søte små marengs er jo også helt nødvendig til jul:
 


 
De smaker ypperlig som tilbehør til is - jummiiiii :)
 

Også min mann sin favoritt, mintpletter, her med sjokolade og julestrø!
 


 
Da håper jeg dere likte bildene, og at dere alle er i rute med forberedelsene til jul.
Selv må jeg nok bake litt til, blir liksom aldri helt ferdig med det jeg :)
 
Ha en fantastisk dag videre - klem fra Anette!
 
 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar